Absolwentka Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, logopeda. Od 10 lat zdobywa doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami rozwojowymi. Głównym obszarem jej zainteresowań jest neurofunkcjonalna reorganizacja układu nerwowego. Ukończyła szkolenie INPP dotyczące wygaszania odruchów wg Sally Goddard, stara się także poznawać kolejne techniki diagnozy i terapii zgodnie z warsztatem pracy Swietłany Masgutowej. W pracy terapeutycznej wykorzystuje doświadczenia z zakresu terapii ręki oraz sensoplastyki. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC.
Ukończyła wiele szkoleń z zakresu wczesnej diagnozy i stymulacji noworodków i niemowląt. Stara się także zwiększać zasób doświadczeń w zakresie wybiórczości pokarmowej w ujęciu sensoryczno-motorycznym oraz treningu karmienia. W pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu wykorzystuje m.in. techniki ESDM (wczesna intensywna terapia dzieci autystycznych) oraz Trening Umiejętności Społecznych.
Ukończone kursy i szkolenia:
- ESDM – Certificate of Completion in the ESDM Direct Delivery” – Wczesne intensywne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu.
- Padovan. Neurofunkcjonalna reorganizacja. Moduł I (Metodyczne podstawy i ćwiczenia ciała), Moduł II (Funkcje reflektoryczno- wegetatywne)
- Sensoplastyka ® – Trener 1 st
- TUS – Trening Umiejętności Społecznych
- Terapia Neurotaktylna
- KOLD – logopedyczne narzędzie diagnostyczne
- Diagnoza psychopedagogiczna w praktyce „Jak patrzeć na dziecko aby optymalnie konstruować program jego terapii
- Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych – „Nie patrz, nie mówi, nie słucha”
- Diagnoza i terapia ślinienia
- Diagnoza i terapia dzieci z ORM
- Karmienie terapeutyczne Human Touch
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
- Makaton cz.1
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) część 1. i 2.
- PECS Moduł I
- Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC. Blok I, II, III
- AAC. Innowacyjne technologie
- Komunikacja alternatywna u osób z zespołem Retta
- Agresja i autoagresja osób z autyzmem i upośledzeniem umysłowym
- Autyzm – od bierności do aktywności
- Zasady pracy z osobami zaburzonymi psychicznie
- Metoda Carole Sutton – Jak sobie radzić z zachowaniami u dzieci
- Rozwijanie komunikacji u osób z autyzmem
- Masaż Shantala
- Podstawy integracji sensorycznej i inne formy wspomagania rozwoju dziecka
- Terapia ręki – element pracy z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się
- Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych
- INPP. Integracja odruchów według programu Sally Goddard
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt
- Opóźniony Rozwój Mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne
- Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń CUN
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii
- Uszkodzenie narządu słuchu. Programowanie terapii logopedycznej
- Porażenie nerwu twarzowego z elementami koncepcji PNF dla logopedów